Lad os bruge det meget konkrete eksempel, at man skal have lavet gulvafslibning af disse og ordnet det i samme område hos en kunde: https://gulvkanonen.dk/gulvafslibning-gentofte/ 

Så kan man komme ud for en del specielle kunder, som vi har skrevet om i andre artikler, hvor vi har beskrevet dem, der mener, at de har bedre forstand på det end dem, de har hyret, men at deres krop bare ikke er til at kunne det selv.

Andre kunder vil måske rådgive, vejlede og går generelt bare i vejen og tror, at man yder en tjeneste, selvom det modsatte er tilfældet.

Men man kan så også møde en flinke type af kunde, der måske er helt imponeret over, hvor godt man som håndværker gør ens arbejde med at slibe et gulv ned.

Man bliver helt smigret af al den ros, og så ender det med, at kunden måske antyder – eller man selv foreslår – at vedkommende kan prøve ens arbejdsværktøj.

Det er jo trods alt kundens eget gulv, og hvis vedkommende laver et dårligt arbejde i nogle få minutter, så kan man altid rette det; man er bare så glad for, at nogle er imponerende over ens arbejde, at man lader dem komme helt tæt på.

Umiddelbart sker der måske heller ikke nogle (nævneværdige) skader ved, at kunden så rent faktisk afprøvede ens værktøj, men derfor bør man stadig lade være med dette stunt.

For kunden kan vende 180 grader og brokke sig over resultatet, og når man så påpeger, at kunden selv var med, så var det bare et tegn på dårlig dømmekraft.

Og ens mester siger måske, at man skal ud at gøre arbejdet om, fordi man lod kunden komme til, og så afgør man den tvist på den bedste måde.

Man kan nok have de bedste intentioner på stedet, men situationen kan hurtigt ændre sig til det værre for en.